Redakcja wystąpiła do UMWŚ o przywrócenie kolei podmiejskiej wokół Siemianowic

  do UMWŚ


Wnoszę o przywrócenie poc. pasażerskich jako objazdu dla remontowanej stacji Katowice, na trasie LK161 przez Siemianowice, Katowice Dąbrówka Mała. Wnoszę o wystąpienie, aby PKP PLK przygotowała do użytku dworce na tej trasie: 

"W 2006 roku Spółka Koleje Nadwiślańskie, planująca wprowadzić prywatne usługi kolejowe o charakterze pasażerskim, planowała połączenie z Katowic do Siemianowic Śląskich. Dawało to szanse, że po ponad 30 latach od zawieszenia ruchu pasażerskiego stacja wróci do życia. Jazda w stronę Katowic musiałaby być realizowana prawdopodobnie ze zmiana czoła w Szopienicach. Gdyby zrekonstruować tor biegnący do stacji Zawodzie, co jest możliwe ze względu na brak zabudowy na trasie dawnego połączenia, dałoby się dojechać do stacji Katowice w ciągu 6-8 minut, z zatrzymaniem na stacji Katowice Zawodzie.(info: Arkadiusz 'Winger' Slusarczyk, 2006-03-26)

Najbliższa możliwa zmiana kierunku jazdy to dopiero Mysłowice; już w latach 80. planowano uruchomić pociągi osobowe Oświęcim - Szopienice Płn - Chorzów Stary - Bytom - Tarnowskie Góry, do czego jednak nie doszło z uwagi na koszty przebudowy urządzeń srk (konieczność - również dziś - zabudowy rygli mechanicznych lub zmiany napędów rozjazdowych na elektryczne z kontrolą); czas jazdy Siemianowice - Dąbrówka to 7 minut (info: Andrzej Lis, 2006-04-25)"

Propozycje internautów:
"Tutaj mówimy o pociągach przelotowych, a nie kończących bieg. (...)

(Zawiercie -) Pyrzowice Lotnisko - Tarnowskie Góry (...)- Siemianowice Śląskie - Mysłowice - Oświęcim (jako bezpośrednie połączenia do lotniska bez konieczności przesiadek w Tarnowskich Górach)."


Pozdrawiam, Adam Fularz
gliwicka.pl
Dolina Ziel. 24a 65-154 Zielona Góra

Komentarze

Popularne posty