Wniosek o wprowadzenie połączeń typu TER-200, TER-GV w województwie śląskim

 


Subject: Wniosek o wprowadzenie połączeń typu TER-200, TER-GV w województwie śląskim

 

 

Wniosek o wprowadzenie połączeń typu TER-200, TER-GV w województwie śląskim

do Radnych Sejmiku Województwa Śląskiego

Szanowni Państwo, Jako ekonomista posiadający szereg kilkunastu tytułów prasowych w Państwa regionie, zwracam się z wnioskiem o podniesienie rentowności systemu kolejowego. Wyremontowano bowiem wiele odcinków sieci ale oferta pociągów jakie Państwo zamawiają, nadal ma prędkości i czas przejazdu, generujące niewielki ruch. Proponuję aby pociągi regio kończyły bieg w większych miejscowościach i łączyły większe ośrodki miejskie z ważnymi celami na terenie województwa. Dodanoby zdemontowane niedawno perony pasażerskie na linii kolejowej Herby Nowe- Działoszyn. UMWŚ powinien niezwłocznie o to wystąpić aby było rentowne przywrócenie połączeń do Kłobucka. 

Wprowadzonoby połączenia typu TER-GV ( albo na wzór TER200, Interloire etc.) także na wzór kolei Dolnośląskich których bannery reklamowe przypominają że ich pociągi regionalne jeżdżą "160 km/h bez mandatu". Cel to poprawa dostępności i poprawa rentowności kolei.  A także powrót połączeń finansowanych przez UMWŚ po szybkiej linii CMK które zlikwidowano ok. 2021 r. 

Pociągi regio kursowałyby 160- 200 km/h na 3 trasach:

  • Katowice- Zawiercie- Włoszczowa Płn. zmiana kierunku- Koniecpol- większe stacje na trasie- Częstochowa (200 km/h na odcinku Zawiercie- Psary, od Włoszczowej do Częstochowy 120- 110  km/h)
  • Katowice- Zawiercie- Częstochowa- większe stacje na trasie- Wręczyca ul. 3 Maja- Kłobuck i ew. do Działoszyna (na odcinku Zawiercie do Częstochowy 160  km/h, dalej 140 km/h do Herby Nowe)
  • Katowice- Zawiercie- Częstochowa- większe stacje na trasie- Lubliniec (na odcinku Zawiercie do Częstochowy 160  km/h, dalej 140 km/h do Lublińca)

Prędkości osiągane przez pociągi regio na linii CMK już dekadę temu:

19 lutego 2013

31WE-001

Polska Newag

EZT

211,6 km/h

rekord prędkości pojazdu całkowicie polskiej konstrukcji

[62]

29 sierpnia 2015

45WE-010

Polska Newag

EZT

225,2 km/h

rekord prędkości pojazdu całkowicie polskiej konstrukcji

[73][74]

Pozdrawiam,

Adam Fularz, Dol. Ziel. 24a Ziel. Gora

Gliwicka.pl i Polishnews.pl

Komentarze

Popularne posty