Wniosek o wprowadzenie połączeń typu TER-200, TER-GV w województwie śląskim
Subject: Wniosek o wprowadzenie połączeń typu TER-200, TER-GV w województwie śląskim
Wniosek o wprowadzenie połączeń typu TER-200, TER-GV w województwie śląskim
do Radnych Sejmiku Województwa Śląskiego
Szanowni Państwo, Jako ekonomista posiadający szereg kilkunastu tytułów prasowych w Państwa regionie, zwracam się z wnioskiem o podniesienie rentowności systemu kolejowego. Wyremontowano bowiem wiele odcinków sieci ale oferta pociągów jakie Państwo zamawiają, nadal ma prędkości i czas przejazdu, generujące niewielki ruch. Proponuję aby pociągi regio kończyły bieg w większych miejscowościach i łączyły większe ośrodki miejskie z ważnymi celami na terenie województwa. Dodanoby zdemontowane niedawno perony pasażerskie na linii kolejowej Herby Nowe- Działoszyn. UMWŚ powinien niezwłocznie o to wystąpić aby było rentowne przywrócenie połączeń do Kłobucka.
Wprowadzonoby połączenia typu TER-GV ( albo na wzór TER200, Interloire etc.) także na wzór kolei Dolnośląskich których bannery reklamowe przypominają że ich pociągi regionalne jeżdżą "160 km/h bez mandatu". Cel to poprawa dostępności i poprawa rentowności kolei. A także powrót połączeń finansowanych przez UMWŚ po szybkiej linii CMK które zlikwidowano ok. 2021 r.
Pociągi regio kursowałyby 160- 200 km/h na 3 trasach:
- Katowice- Zawiercie- Włoszczowa Płn. zmiana kierunku- Koniecpol- większe stacje na trasie- Częstochowa (200 km/h na odcinku Zawiercie- Psary, od Włoszczowej do Częstochowy 120- 110 km/h)
- Katowice- Zawiercie- Częstochowa- większe stacje na trasie- Wręczyca ul. 3 Maja- Kłobuck i ew. do Działoszyna (na odcinku Zawiercie do Częstochowy 160 km/h, dalej 140 km/h do Herby Nowe)
- Katowice- Zawiercie- Częstochowa- większe stacje na trasie- Lubliniec (na odcinku Zawiercie do Częstochowy 160 km/h, dalej 140 km/h do Lublińca)
Prędkości osiągane przez pociągi regio na linii CMK już dekadę temu:
19 lutego 2013 | 211,6 km/h | rekord prędkości pojazdu całkowicie polskiej konstrukcji | ||||
29 sierpnia 2015 | 225,2 km/h | rekord prędkości pojazdu całkowicie polskiej konstrukcji |
Pozdrawiam,
Adam Fularz, Dol. Ziel. 24a Ziel. Gora
Gliwicka.pl i Polishnews.pl
Komentarze
Prześlij komentarz